Cuma, Mart 29, 2013

Radikal'de Muhalefet Neden Yok

Dün (28 Mart 2013) annemin PET/CT işlemi için vakit öldürürken, D&R'a girdim ve kitap aldım.

Uzunca sayılan bir süredir D&R'dan ürün aldığınızda, beleşe Radikal gazetesi veriliyor. Aslında Radikal'i bir süredir her yerde beleş dağıtılıyor olarak görüyorum. Zaman Gazetesi gibi yani, parayla alan bir kaç enayi dışında, tirajın geri kalanı evine/işine beleş dağıtılanlardan oluşuyor.

Bu gazetenin tüm sayfalarını okuduktan sonra, geriye dönüp sayfaları tekrar karıştırdım... Gazetede, her bakanın bir açıklaması, RTE'nin açıklamaları, Murat Karayılan'ın açıklamaları, Murat Yetkin'in PKK'nın Avrupa sorumlusu Zübeyir Aydar ile ropörtajı, dünyanın çeşitli bölgelerinden haberler vb.. Yani her şey vardı...

Bir tek ne yoktu biliyor musunuz?

Muhalefete ilişkin haber, yorum...

Sadece 15. sayfadaki büyük olmayan Uludere Raporu'na ilişkin CHP' li Levent Gök'ün yarım satır açıklaması vardı. O da bence Uludere vakası nedeniyle vardı...

Sonra, gazetenin Genel Yayın Yönetmeni Eyüp Can, Cüneyt Özdemir, Özgür Mumcu ve Ezgi Başaran'a aşağıdaki e-postayı gönderdim.

"Merhabalar,


Liberalleri, fasistleri ve dincileri sevmem. Belirli bir sebebi yok, hepsinin feci sekilde cikarci oldugunu dusunuyorum sanirim.

Bugun D ve R de ucretsiz (beles) dagitilan gazetenizi okudum ve ne kadar hakli oldugumu gordum.

Sadece 15. Sayfada Uludere olayi ile ilgili haberin icerisinde Levent Gok'un yarim satir bir beyani var. Onun disinda gazetenizde muhalefete dair ilac icin bile bir haber/aciklama yok.

Liberalleri sevmezdim ama bu kadar kucuk seviye bir yalakalik yapacagini yine de dusunmezdim.

Ozgur Mumcu'yu bu e-postaya neden ekledigime gelince; hala calistigi gazeteye nasil tahammul ettigine saskin olmamdir.

Zaman bedava dagitiliyor cunku misyonu var anladim da, sizin durumunuz nedir?

Keske e-postami 'sevgi ve saygilarimla' ile bitirebilseydim. Ya da azicik hak etseydiniz. "

Kurtuluş döneminin sancılı ve zorlu yıllarında İstanbul gazetelerinde içlerinde Ali Kemal'lerin, Refik Halit Karay'ların da bulunduğu mandacı, Amerikancı, İngilizci yani bağımsızlık düşmanı tiplerin çıkardığı gazeteler ve yazdıkları aklıma geldi...   Ne kadar da benziyor değil mi bugüne...

Hiç yorum yok: