Cuma, Ocak 14, 2011

Adalet

"Kitaptan rahatsız olan çevrelerin tepkisini bekliyordum; ama bu kadar haksızlık, bu kadar hukuksuzluk beklemediğim gibi, bu ülkede hukuku sağlamakla görevli olanların bu kadar hukuksuzluğa müsaade etmeyeceklerini, suçu olmayanların kısa sürede aklanacaklarını zannediyordum. Adalet mercilerinin, kimsenin kininin aracısı olmayacağına inanıyordum"

Bu satırlar kişi olarak beni hiç ilgilendirmeyen Hanefi Avcı' ya ait. Satırların içeriği malumun ilanından başka bir şey değildir. Hanefi Avcı şahsında bir üzüntüm olmasa da, bu tür uygulamaların normal her insanı rahatsız ediyor olması gerekir diye düşünüyorum.

Herkesin ağzından düşüremediği bir laf vardır; adalet bir gün herkese lazım olur....

Bir gün, bu tür bir hukuksuzlukla karşı karşıya kalırsam, ailemi ve onların geleceğini düşünür, yıkılırım. Böyle bir durumla karşı karşıya kalmak istemem. Ama, bu korku yüzünden de susacak değilim. Başa böyle bir şey gelirse, böyle bir şerefsizliğin kurbanı olursam da onur duyarım.

Çünkü bu şerefsizliğe sebep olanlara hayatımın hiç bir döneminde destek vermedim. 12 Eylül' cülere de destek vermedim, 1987 referandumunda da Özalcı olmadım, Susurlukçulara da hesap sorulması gerektiğini dile getirdiğim için cop bile yedim. Hep samimi özgürlükçü olanlardandım.

Soru şu; bu hukuksuzluklara, şerefsizliklere hiç sesini çıkarmadan yıllarca gizli veya açık destek verenler, başlarına böyle bir durum geldiğinde geçmişlerinden onur duyabilecekler mi?

Neydi? Adalet bir gün herkese lazım olacak

Hiç yorum yok: