Pazartesi, Kasım 26, 2012

Seçime Kadar Diktatör - Mehmet Tezkan

Mısır Cumhurbaşkanı Mursi’nin yıldızı parlamaya başlamıştı... Bizle arası can ciğer kuzu sarmasıydı.. ABD ile ilişkileri de hiç fena değildi.. Washington’un desteğini almıştı..


Avrupa da yanındaydı..

Hele Gazze’deki füze savaşında oynadığı rol, izlediği politika takdir toplamıştı.. Barışın garantörüydü artık..
Herkes umutluydu, herkes Mursi’den ‘demokratik bir Mübarek’ çıkarma peşindeydi..
Hava böyleyken, demokrasi yolculuğu ağır aksak da olsa sürerken Mursi bir anda feyk attı..
Tek adamlığını, diktatörlüğünü ilan etti..
Kendini yeni Mübarek yaptı.. Mısır muhalefetinin deyimiyle firavun..

Ne mi yaptı?

Kararnameyle; seçime kadar yargı margı tanımam, ben ne dersem o olur, kimse karışamaz dedi..
Ortalık karıştı tabii.. On binlerce kişi sokağa döküldü.. Tahrir Meydanı doldu taştı..

Niye şimdi?

Kardeş mardeş denildiği için mi gaza geldi, Gazze’de oynadığı rol mü etkili oldu bilemem..

Ben Ankara’nın ne yapacağını merak ediyorum.. Ankara, Arap Baharı’nın ilk gününden beri demokrasiden yana tavır alacağını ilan etmişti..

Öyle de yaptı..

Şimdi demokrasi dışı bir durum var.. Demokrasiden 180 derece sapma var.. Hem de sıkı fıkı olduğumuz bir ülkede.. Hem de kardeş dediğimiz kişinin marifetiyle..

Bakalım Ankara ne yapacak?

İktidar şimdilik renk vermese de, iktidar destekçileri arka çıkmaya başladı..

Mısır’ın özel durumu varmış, Mübarek yanlıları direniyormuş, bürokrasi ülkeyi kilitlemiş, eski Mısır yargısı iktidara düşmanlık güdüyormuş, ülkeyi düzlüğe çıkarmanın başka yolu yokmuş, demokrasiyi inşa etmek için yapmış!..

Ey Mısır halkı bana güvenin, her şey sizin iyiliğiniz için, bağımsız bir yönetim kurmak için yaptım demiş..
Evet böyle dedi.. Mısır’ın selameti için dedi, iyiliği için dedi..
Dünya tarihinde; ‘ey milletim sizin kötülüğünüz için bütün gücü elimde topluyorum’ diyen bir diktatör yoktur zaten..

Herkes iyilik için gelir!..

Haa.. Bi de bu durumu mazur görmeye çalışanlar şu gerekçeyi öne sürüyor..

Altı ay için diktatör oldu.. Anayasa yapılana kadar..
Aslında seçime kadar!..

Bu da yeni kural mı? Kendini süreyle sınırlayarak bütün gücü eline geçirenler diktatör sayılmıyor mu?

Evren ve arkadaşları da daha iyi bir demokrasiyi kurmak için, bizlerin iyiliği için yönetime el koydular..
Yeni anayasa yapılana kadar!. Seçime kadar!.
Onlar da Mursi gibi yeni anayasa çıkana kadar kararlarımız kanundur, kimse karşı çıkamaz dediler..
Onları şimdi yargılıyoruz..

Fark ne?
Fark nüans, iyi pazarlar!

Hiç yorum yok: