Pazartesi, Eylül 30, 2013

Ey Eğitim Bakanı! Bu avanta kimin için? - Mehmet Yılmaz

OYLE bir memlekette yaşıyoruz ki, çok önemli olaylar üzerinde muhalefet partileri bile konuşacak vakit bulamıyor.
Ne diyorsunuz, çok mu iyimser oldu? Vakit mi bulamıyorlar, Erdoğan'ın ortaya attığı yemlerle oyalandıkları için farkına mı varamıyorlar?
Bu öğretim yılında lise son sınıfı yurtdışında herhangi bir okulda okuyan TC vatandaşı öğrenciler, istedikleri üniversitenin, istedikleri bölümüne sınavsız olarak girecekler.

Bitmedi: Bu öğrencilerden üniversite harcı vs. de alınmayacak.

Çocuğu bu yıl liseyi bitirecek olan ebeveynleri uyarıyorum: Dershanelere, özel hocalara para dökmeyin! Çocuğunu yurtdışında ortalama bir üniversiteye yollamayı düşünenler, akıllı olun! OTDÜ, İTÜ, Boğaziçi elinizi uzatsanız tutacağınız mesafede duruyor artık.
Sınav yok, para harcamak yok.

Dünyanın dört bir yanında Türkçe eğitim yapan okullar var, ödeyeceğiniz para da yıllık 700-1000 doları geçmez. Oralarda kalabilecekleri yurtlar da var, aylığı 50 doları bulmaz.

Gönderin çocuğunuzû hemen, geleceğini bugünden garantileyin.

Herkesi uyarma görevimi yerine getirdiğime göre şimdi sorabilirim! Ey Milli Eğitim Bakanı! Bu avanta, kimin ya da kimlerin çocukları için tezgâhlandı? Bu çocukların istedikleri okullara girerek, kontenjanları doldurmaları, sınavı kazanacak başka çocukların haklarının yenmesi anlamına gelmiyor mu? Bu kul hakkı yemek değil mi? Kul hakkının yenmesine aracı olanları öbür dünyada ne bekliyor?

Hiç yorum yok: