İSLAMİST (İslamcı) kelimesini, ilk defa ABD'nin Japon asıllı siyaset
bilimcisi Profesör Francis Fukuyama'ın İstanbul'da verdiği bir konferansta
kendinden duymuştum. İslamcılık, İslam'ı sadece bir din olarak kabul etmekle
yetinmeyip, onu siyasetin ideolojisi haline getirmektir.
LAİKLİK VEYA
LAİSİSTLİK
Türkiye Cumhuriyeti'ni kuranlar din eğitimi de almış Osmanlı
Paşalarıdır.
Onların hazırladığı 10 Nisan 1924 tarihli ilk anayasada
"Devletin Dini İslâm'dır" yazar.
Bu ifade 1928'de metinden çıkarılmıştır.
Laikliğin Anayasaya girişi ise 1937'de olmuştur.
Yani laiklik, damdan
düşmemiştir. Ülkenin çağdaş uygarlık düzeyine erişmesinin İslamcılıkla mümkün
olamayacağına kanaat getirildikçe laiklik öne çıkmıştır. Laik, Yunanca "laos"tan
gelir.
Laos, asker, din adamı, toprak ağası veya tüccar olmayan sıradan en
sade vatandaş demektir.
Bu tanıma tam tamına uyan Arapça kelime ise
"ümmi"dir. Ümmi de, anasından doğduğu gibi olan, yani hiçbir imtiyazı olmayan
halktan biri demektir. Laiki halen Yunancada halk anlamında kullanılmaktadır.
Laik kelimesi bize Fransa'dan gelmiştir. Günümüzdeki anlamı "Kiliseyle, camiyle,
havrayla kısaca dinle ilgisi olmayan" demektir. Laiklik, özet olarak "hayatta en
hakiki mürşit ilimdir" önermesine inanmaktır.
"Referansım İslâm'dır"
manifestosunun tam tersidir.
LAİKLİK, TÜRKİYE
CUMHURİYETİNİN ÇİMENTOSUDUR
Büyük Türk milletini teşkil eden, ancak ebeveynleri
farklı etnik kökenlerden gelenleri, "Yurtta Barış" içinde birlikte yaşatacak
kaynaştırıcı ilke, laikliktir.
Bunu bilhassa kimlik mücadelesi veren
Kürtlerin ve Alevilerin benimsemesi gerekir. Laiklik, demokrasinin de olmazsa
olmaz şarttır.
TÜRKİYE İLE BATI ARASINDA ORTAK PAYDA DA LAİKLİKTİR
Batı
ülkelerinde din, Fransız Devrimi nden sonra her geçen gün daha fazla siyaset
dışına çıkarılmıştır. Kültür olarak Batı, esasta Hıristiyan biraz da Musevi'dir.
Adı Hıristiyan Demokrat olan siyasi partilerde din, temel referans değildir.
Batılılar genelde Hıristiyan, Çinliler, Hintliler ve Japonlar Budist, biz ise
Müslüman olduğumuza göre "din" Dünya ile ortak paydamız olamaz. Ama laiklik
olur.
Laik Türkiye, "Dünyada Barış"a daha çok katkı yapar. T.C.'yi kuranlar,
bunun için de laiklik ilkesini benimsemiştir. Laiklikten vazgeçmek, barıştan
vazgeçmektir. İç siyasette İslamcı olunduğu için, dış siyaset de buna uyumlu
olarak değişmiş ve herkesle papaz olunmuştur.
SON SÖZ: Yurtta İslamcı,
dünyada laik olunmaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder